onsdag 23. oktober 2013

I dont need therapy. I need a hug!

Våre liv er det tankene våre gjør det til.


Har du tenkt på dette noengang? Det er faktisk slik at tankene våre styrer oss. Hvis du tenker at du er mislykket  mange nok ganger, vil du etterhvert tro det! Og det er ganske farlig. Det er viktig å lære seg og kaste vekk slike tanker når de kommer, så de ikke får grobunn i deg. Får de sette seg fast hos deg, vil de være med å ødelegge for deg. Ofte merker en ikke engang at en tenker disse tankene, så det er viktig å bli obs på de! Så med engang de kommer, kan du kaste de vekk og si til deg selv " Nei, det stemmer ikke" Jeg ER god nok!
Flere og flere går til psykolog i dag. Og jeg sier IKKE at det er noe galt i det. Jeg måtte selv gjøre det i en periode for å lære å kaste vekk slike tanker. Og jeg er enda på vei :)


( Lite blikk på gjestedoen)

Mye av grunnen til at mange tenker så negativt om seg selv er blant annet at vi ikke er flinke nok til å ta vare på oss selv OG hverandre! Vi er så opptatte med alt som MÅ gjøres, at vi glemmer å gjøre det viktigste av alt : Ta tid for oss selv og de vi elsker!
Jeg TROR at hadde vi vært bedre til å elske oss selv OG hverandre hadde vi alle hatt det bedre!

 Husker du hvor godt det var den gangen du var trist og lei, og en venn ga deg en skikkelig god klem og sa at hun/han var glad i deg ? 

Når var forrige gang du ga en venn eller bekjent en god klem og spurte helt oppriktig med et åpent hjerte "hvordan HAR du det?" 
Eller smilte til en fremmed på gaten? Et smil kan forandre hele dagen til en person!

( tatovering jeg kjøpte med når jeg kjøpte til ungene)

Mye av problemene kunne vært løst med kjærlighet tror jeg :)


En STOR klem til alle dere der ute <3



2 kommentarer:

  1. Så enig! Viktige ting å huske på i hverdagen (og i disse husbyggetider...)
    Ha en fin dag! :)

    Klem Linda

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant :) Det er lett å glemme seg bort i travle tider. Tusen takk og ha en strålende dag du også <3 Klem Anette

      Slett